Pagina's

maandag 1 juni 2015

Tutorial handmade flowers...

Dag allemaal,

Toen ik het handgemaakt papier zag van Joy!Crafts was ik helemaal verkocht. Er zit een prachtige glans op en mooie patronen. Ook past het mooi bij onze nieuwe lijn metallic cardstock voor hele sjieke mooie kaarten. Bij deze kaart wil ik laten zien, dat je bij mooi papier, heel weinig nodig heb voor schitterende kaarten. Het plaatje vond ik zo mooi, dat ik graag de tak met bloesem op de kaart wilde laten overlopen. Ik ben zelf bloemetjes gaan maken met het mooie stencil van Mery spring flowers. Ik heb ze gemaakt van het handgemaakte papier, zodat het 1 stijl en 1 geheel is gebleven...





Stans eerst bloemetjes uit met het Mery spring flower stencil


Beïnkt de randjes met inkt


Bol daarna met een embossingpen alle blaadjes op


Plak 2 bloemetjes op elkaar, ik gebruik hiervoor de Paper blossom lijm. Dit is sneldrogende lijm, die transparant opdroogt.


In het hart maak ik een gaatje met behulp van een prikpen en steek daardoor 5 meeldraadjes


De bloemetjes zijn af. Aan de onderzijde doe ik nog een druppel paper blossom lijm om daarna de steeltjes af te knippen van de meeldraden.




Gebruikte materialen:

6002/0437 Mery spring flowers
6002/0442 Mery tiny words
6011/0064 Paper & Pictures
6012/0031 Handmade paper
6012/0032 Handmade paper
8013/0121 Metallic cardstock
8099/0240 Metallic cardstock

4 opmerkingen: