Pagina's

dinsdag 22 april 2014

Borduuraccessoires



Hallo allemaal,

Al eerder vertelde ik jullie dat je wel eens geïnspireerd raakt terwijl je nog bezig bent met het ene.
Vandaag overkwam me het weer, toen ik voor de ITP van Bille's hearts mijn creatie aan het maken was. Van meet af aan was het voor mij duidelijk dat het een speldenkussen ging worden.
Ik zocht vilt en een heel lief quiltstofje bij elkaar en lang leve die fijne stencils, ze snijden ook door vilt en stof.

                                                                                               


Terwijl ik het vilt met veel plezier knipte met de geweldige scharen van Joy! Crafts, kwam ik op het idee er een klein spelden/naaldenkussentje bij te maken, wat je aan je schaar kunt hangen. Zo heb je altijd een naald en speld bij de hand.


En ja hoor, het gebeurde weer, mijn hoofd sloeg op hol en bedacht dat er nu ook maar een naaldenmapje bij moest. Ooit, lang geleden heb ik er al eens eentje ge-quilt en heb het altijd een handig dingetje gevonden.



Uiteindelijk heb ik nu een compleet setje, en eigenlijk ziet het er zo bij elkaar wel heel smakelijk uit.


De laagjes harten heb ik eerst met een beetje van die superfijne viltlijm op elkaar geplakt, zodat ze tijdens het stikken niet zouden verschuiven.
In totaal voor alle drie de items heb ik de volgende materialen gebruikt:

  • Stencil Bille's hearts 6002/0343
  • Stencil leaves and feathers 6002/3001
  • Paper bloc happy holiday nr.1 6011/0025
  • Jute touw uit setje 6300/0504
  • Artificial flowers 6370/0058
  • Viltlijm 6500/0212
  • Karton bordeaux 8099/0018
  • Schaar 6200/0092
Ik wil jullie weer bedanken voor het kijken.

Groetjes Bianca
  

5 opmerkingen: