Pagina's

woensdag 6 november 2013

Spinner Card (tutorial)

Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt om op het blog van Joy!crafts een kaart te laten zien.Vandaag laat ik jullie een spinner card zien. Er zijn zoveel mogelijk manieren om een spinner card te maken. Je moet maar eens op Pinterest kijken. Ik vind het zelf een lieverdje geworden. Heb de kaart verder versierd met de mallen van Joy!crafts en het mooie jute van Joy!crafts.


Ik heb voor de kaart kraftkarton van 29,6 cm x 14,8 cm gesneden en deze dubbel gevouwen. Daarop heb ik wit linnenkarton geplakt van 14,3 cm x 14,3 cm. Daarna scrappapier van 13,8 cm x 13,8 cm, maar voordat je dit allemaal op elkaar plakt, moet je het eerst beïnkten.

Hieronder zie je dat ik een strook scrappapier heb gesneden 14,8 cm x 3 cm en eronder heb ik een strook wit linnenkarton 14,8 cm x 3,5 cm, voor extra versteviging. Ik heb een kronkellijn geknipt, maar je kan natuurlijk ook een rechte lijn snijden of een ronde. Kijk maar eens op Pinterest voor leuke voorbeelden. Je ziet dat je twee muntjes van 2 euro cent nodig hebt en op één van de twee muntjes plak je al een dik klein foamblokje, zodat het straks lekker makkelijk heen en weer kan glijden tussen het papier. Verder heb ik op het scrappapier nog wat visjes geplakt. Ook hier eerst alles beïnkten, voordat je het op elkaar plakt.


Op de achterkant plak je ook weer dikke foamblokjes en maak je de 2 euro centjes aan elkaar vast. Leg één muntje voor de strook en één achter de strook, zodat je ze aan elkaar vast kan plakken.


Voordat je het stukje papier op de kaart plakt, teken je nog even af waar je de tekst stempel wil stempelen. Als je het gestempeld hebt, gum je het getekende lijntje weer weg. 


Als je dat gedaan hebt, dan kan je het papier met de foamblokjes erop plakken en heb je deze kaart als eindresultaat. Nu kunnen de visjes heen en weer wiebelen/draaien. Hihihi.


Bij deze kaart heb ik de volgendeJoy!crafts materialen gebruikt:

Joy!crafts Fishing Fun 6002/0154 en de 6002/0154.
Joy!crafts Jute Ribbon set 6300/0501.

Ik hoop dat jullie een beetje een indruk hebben gekregen hoe de kaart in elkaar zit!? Hoop ook dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met dit kaartje. Weer bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer!

Lieve Groetjes, Astrid.

14 opmerkingen:

  1. Wauw Astrid dit is echt een beauty van een kaart. Super!!!.
    Groeten Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende kaart, prachtig gemaakt en dank je wel voor de uitleg.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo heee, wat een prachtige kaart heb je gemaakt. Zoveel mooie details erop verwerktDaar ga je vast hoge ogen mee gooien bij de ontvanger! Helemaal toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedaan Astrid. Super mooi.

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beauty is dit weer!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft ook gewoon een leuke techniek. Het is echt een dotje geworden. Helemaal leuk.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsjonge wat een geweldige kaart Astrid!

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi voorbeeld van hoe je een spinner kaart kan maken..
    Laat ze maar snel het haakje voorbij zwemmen....

    Vriendelijke groet,
    Welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What an amazing card!! Gorgeous! Thanks for the great Tuturial!
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fabulous card and thanks for the little tutorial (gotta try that myself).

    Hugs,
    Eemeli

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is leuk zo'n spinner ! Bedankt voor de tutorial.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super wat een leuke kaart

    Groetjes van Nandia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sehr schön ist die Karte gemacht. Vielen Dank für das Tutorial.
    ♥ Grüße, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaart die ga ik onthoden. Mijn kleinzoon moet haast afzwemmen en daarna wil hij graag gaan vissen met zijn opa. Dus ga ik je kaart een klein beetje gebruiken als inspiratie. Niet helemaal namaken hoor... Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen